Nuffnang Ads

Tuesday 11 September 2012

BAAALIKKK KAMPUNGGGG -> LAST DAY IFTAR

lama giler haku x update.. dah bersawang berhabok bagai dah.. raya pun dah kat penghujung dah.. hahaha..
lantaklah ada haku kesah?? kemalasan kemelandaan memang mak takleh nak nolong la diknon oiii...
hari jumaat malam kul 12.45 btolak balik tampin.. hooo ooo ooo baalikkk kampungggg... syok woo ada kampung jahuh nih.. terasa suasana balik kampung.. ni kampung laki mak yer..

jem giler dari arah selatan nak ke utara.. laki aku rileks ja drive dari utara menghala selatan hiway lengang weii.. takdak nak stress bagai... ni dah pagi dalam kul 7 lebih camtu..

tadaaaa... dah sampai tampin... tapi gambaq umah nenek mak lupa snap.. hahaha

sampai-sampai ja trus tukaq baju dengan tak mandi smua org.. hahah.. p blakang dapoq buat keja dengan tugas masing2.. tugas aku buat ketupas palas.. yg jadinya ketupat betina ja.. muahahha.. aku dengana zani buat ketupat palas.. nenek dengan bibik buat ketupat nasi.. kalau kat penang panggil ketupat jawi.. aku taktau la ketupat tu masuk jawi ka apa.. wakaka.. bibik tu bukan yg pembantu rumah yer.. tu mak menakan laki aku merangkap adik mak mentua aku.. memang panggilan dia bibik.. anak-anak den tu laki den yg siapkan smuanya.. lopeh tu dio pun *krohhhh-zzzz-krohhh-zzzz*
jom enjoy tengok gambaq..

ketupat palaih azani yg buat.. yg aku buat takdak sapa nak tolong snap *sobsobsedey*

haa.. yg baju pepel nih bibik tengah buek ketupat nasi..

yg kecik molek tu la nenek kesayangan kami semua.. 

tadaaa PENANG vs NESMILAN
ekceli ketupat nasi ni request dari adik ipaq aku mengidam..
yg ketupat palaih tu plak request dari princess echa.. ketupat triangle katanya hahaha..

kenit besa lah dia.. pengacau tegar.. muahaha..

kenit p kacau mak dia kupas bawang kunyit smua siap bawak lari bawang nak makan lg.. 


sambai potai.. godang-godang potai nih fresh azani kait dari pokok tepi umah nenek..

bubur lambuk nesmilan.. haku suka giler buboq lambuk nih.. makmentua ai masak yer..

ni hah juadah bebuka untuk last day iftar.. lomang tu adik ipaq aku yg beli.. ketupat nasi dah siap rebuih dah potong leh makan utk bebuka dah.. smua masak gotong royong.. yeahh..

No comments:

Post a Comment