Nuffnang Ads

Tuesday 4 June 2013

PD -> TAMPIN -> ENAS WEDDING PART II

Dari teluk kemang ke tampin kami sampai dalam pukoi 5 macam tu.. sampai-sampai ja pengantin tengah melukis inai di tangan... aku pun apa lagi kegedikan menjadi-jadi la nak melukis sama.. hehehe... tapi aku bayaq naa.. bukan lukih pree tau.. sebabkan echa pun suka pakai inai aku ajak dia melukih sama tp dia takmau.. dia lebih suka pakai inai di kuku sja dengan inai daun yg aku blend dan aku sendiri pakaikan kat jari dia.. pujuk pun tak jalan.. takmau sudah.. mama tetap nak lukih... kenit jadi mangsa aku untuk lukih inai kat tangan dia jugak.. muehehehe.. 

ampa tengok diam ja dia kan.. memula tu kenit lari weh dia takmau.. lepaih aku dapat tangkap dia bg duduk letak tangan dia kat kerusi bulat tu teruih dia diam tak berkutik dah.. dia dah malu semua tengok dia.. jadinya dia nampak baguih la.. dok senyap ja sampai habih kakak tu lukih inai kat tangan dia.. semua yg lalu yg tengok pakat dok puji la kenit baguih.. dok diam ja.. tak takut semua.. padahaiiiiii... ya ampunnn... aku sendiri pun surrender kalau jaga kenit nih.. lepaih tu aku pass kat kenit kat papa dia soh jaga sat aku pulak nak amik turn.. hihihi..

Okeh.. ni crita the next day 26may.. hari kenduri tema nya kaler pink untuk sedara mara.. pengantin pakai peach+pink.. 

mama n alfatih.. we ready to rock!! ehh.. silap.. dah siap nak p kenduri ler..

pelamin.. simple n nice.. i loike...

gift table, guest book & props table, candy table and 'manisan' table

lauk pauk kenduri



sebelum ketibaan pengantin jom kita tibai makan & pose dulu.. ini memang acara WAJIB ye.. aku suka.. spupu-spupu blah laki aku smuanya kaki posing.. sekepala dengan aku.. hahaha

yg di nanti-nanti kan.. ketibaan mempelai.. sangat lah cantik dengan dress yg sangat gojes.. enas pun cantik sangat-sangat.. sebab seblum nih aku tak penah tengok muka dia tempek mekap.. just eyeliner jek dia slalu pakai.. berseri pengantin dengan mekap n dress yg awesome!!

sessi pencak silat dan kompang.. memula aku tengok dah macam boria dah.. hehehe... tapi bila start ja depa berkompang, siap dengan tarian weh.. sampai terbaring ataih lantai baq ang.. speechless aku sat.. pestaim kot tengok berkompang sambil menari siap terbaring.. dah macam ala-ala kpop pun ada tarian kompang nih.. lama pulak tu dalam 20 menet macam tu.. kalau kena bayar mahai pun berbaloi-baloi lah...

cendoi ni sedap woo.. maksu buat sendiri.. 

my kids

SELAMAT PENGANTIN BARU ENAS & AJIE

 ya.. yaaa... tauuuuu... aku nampak gemoks.. its really me *adakukesah*

our big family.. sorry gambaq blur.. cameraman yg tolong snap kan pic nih.. neves kot ramai wanita jelita dok pose depan dia & banyak kamera nak tolong snap kan *bajetretissangat*

Ramai jugak spupu-spupu yg tak dapat mai sebab cuti skolah kan.. memasing bawak anak-anak p holiday la.. ada yg ada kenduri seblah sedara mara lain jugak.. kalau tidak macam-macam pose lah dapat di lihat hehehe.. habis ja kenduri terus balik umah nenek packing baju, mandi siapkan anak-anak.. kenit lepaih mandi bg susu teruih terbongkang tidoq tak sedaq diri dah.. letih penat main sungguh-sungguh dia tambah-tambah takdak sapa dok melarang dia itu takleh ini takleh.. rancak la dia berlari kesana sini.. senang keja aku kenit dah lena.. 

potai bosar godang.. haaa.. ni la potai yg di tanam atuk laki aku kalau tak silap.. ulas dia memang besaq.. ce tengok dah nak sama besaq dengan jari aku dah.. sapa yg kenai aku tau lah macam mana punya kegemukkan jari jemari ai neh.. ada la serangkai petai nih.. yg lelain azani kata dah masak ataih pokok.. bedak-bedak dapat la sorang 2 papan.. tu pun puaih makan aku sorang ja.. buat sambai dengan udang.. rapuh n lemak ja petai nih.. hahaha

Btolak terus p bangi tidoq umah spupu laki aku nama watie jugak.. yg pakai dress pepel tu.. dia pregnant twins uolss.. balik jalan jem gilak.. kuar hiway roger spupu laki aku dok seremban dia bawak kami p makan dulu.. lepaih tu baru sambung perjalanan.. memasing dah lapaq.. tapi kan tak teruih balik bangi.. p terjah burger abg burn dulu.. tapaw jer.. dah terlioq baca entry depa nih FILLANIE, ELLY, D, CIK EPAL, IRINE.. ni semua antara TOP blogger yg aku suka baca blog depa.. tapaw pun jadik lah kan.. lepaih dari orang berkunun mak aku kata.. tp sayang nya bateri fon aku kong teruih.. takleh aku nak riak kat ampa smua.. huhuu.. tp bukan nak kata lah.. aku punya burger special daging dia humangaiii punya tebai.. jenuh nganga nak gigit burger tu.. meatball dia dengan sos blackpepper memang btoi super duper sedap and mabelessss...

ni pic keesokkan nya di pagi hari.. tshirt nih paksu afdal yg belikan untuk kakak n adik.. sama dengan aqil.. tq paksu..

dia pun nak jugakkkk.. main tab pakai headfon.. semua nak meniru apa orang buat.. haihhh..

Tengah hari tu siap-siap balik penang dah.. lunch kat RnR sg buloh jer.. nama ja kluaq awai.. tapi jem jugak la.. mana dengan menyinggah RnR nak solat lah.. kenit berak lah.. memang sepanjang hiway trafik slow.. sampai penang dah kul 10malam.. ingat kan bleh sampai awai.. tapi malam jugak sampainya.. enjoy last pic yg awesome nih.. kalau tak silap aku snap kat ipoh kot...















No comments:

Post a Comment