Nuffnang Ads

Wednesday 17 July 2013

Salam Ramadhan Al Mubarak

Assalamualaikum..
Maaf lama tak update.. bukan takdak benda nak update.. tapi kehilangan kata-kata bila nak menaip.. hahahha... sabaq ja lah kan.. kalau menyembang mulut aku smpai takleh nak berenti.. bila nak menaip kehilangan kata-kata la sangat kannn.. ini semua poyo!!! ni pun aku update asal boleh ja.. huhuu...

Puasa Hari Pertama

 masak asam ikan temenung nih aku masak untuk makan soq pertama.. awai2 dah takdak idea nak masak apa.. lauk macam ni ja yg lajak nak makan awai2 pagi.. huhuu

yg keteow sup tu aku beli kat param bayan lepas.. echa pun keteow sup jgk.. keteow goreng tu kak ipaq bagi.. lepaih bebuka aku teruih masak lauk untuk soq siap-siap..

Puasa Hari Ke2

 gulai ikan untuk bebuka skali harung untuk soq.. hahaha..

Puasa Hari Ke3

 teloq dadar dgn ayam masak kicap untuk bebuka dan skali harung utk soq..

Puasa Hari Ke4

 taukoa aka tauhu sumbat.. 2nd time aku buat.. pestaim dulu buat masa bulan posa jugak.. tengah mengandungkan si kenit.. mengidam nak makan pulun google resepi kuah cabai.. aku tak suka kuah kacang.. hari ke4 & 5 aku bebuka kat penaga umah keluargaku..

Puasa Hari Ke5

 cucoq udang untuk bondaku tercinta.. 

 keteow & mee goreng basah.. memula google resepi hailam.. tapi yg jadinya goreng basah-basah ja.. sebab spupu aku tengok resepi google dia kata hailam mana ada bubuh cabai blend.. pakai kicap & ketuk cabai melaka ja.. tp resepi tu ada boh cabai blend.. huhuu.. yg adik aku makan kata rasa macam keteow goreng tomyam.. blasah ja lah.. habih depa makan.. puaih hati aku masak..

Puasa Hari Ke6
Ni aku bebuka umah mentua aku.. beli nasik kerabu ja.. kalut nak bebuka sampai lupa nak snap gambaq.. lgpun kalut dgn karenah anak-anak.. hihiii

Puasa Hari Ke7


aku buat nasik goreng bodo ja.. echa yg request.. popia dgn ayam tu laki aku beli.. bihun goreng dgn sambai tomeh ikan tu kak ipaq bagi.. lega dah takyah masak lauk berkuah.. asparagus goreng tu aku masak utk soq.


Sedaq-sedaq harinih dah hari ke8 kita berpuasa.. Alhamdulillah aku blum ABC lg.. echa pun blom ponteng posa lg.. stakat ni tengok dia steady lg.. hopefully dia tak sakit la bulan posa nih.. bleh posa penuh macam taun lepaih.. amin...

No comments:

Post a Comment