Nuffnang Ads

Tuesday 20 November 2012

Happy Birthday Nur Alessa Najwa - 7yrs

Harinih besday echa.. tp semlm dah bawak dia kuar makan-makan.. papa yg blanja.. muehehehe
Papa tanya echa "kakak nak makan kat mana?"
Echa jawab "kakak nak makan kfc, dah lama kakak tak makan kfc"
Dengan lajunya mama menyampuk "ehh bukan kakak dah makan ka bulan lepas mama blanja?"
Echa pun jawab "memang la tapi kakak rasa nak makan lagi"
Hahahah... tp kemenangan di pihak aku laa.. awai2 lagi dah habaq kat En.Hubby yg smua p makan kat secret recipe... keji kan aku.. pikiaq tekak sendiri ja.. macam la besday aku.. blueekk...
Masuk ja keta En.Hubby pun tak banyak cakap.. tak tanya pun nak makan kat mana ka apa.. trus ja dia drive sampai ke Queensbay Mall.. 
Masuk dalam trus ja jalan menghala ke SR... weehoooooo... mama yg menang!!! hahaha
Tapi nasib baik echa oookey ja.. 

tengokkkk... terlepas ja lariiiii... bukan reti nak jalan.. haihhh.. ce tengok rambut kenit tu..haha

sebok tengok blakang cari sapa ntah.. 

reaksi bila kena letak dalam baby chair

sentap!!! awai2 dah kena marah dengan aku.. tak nyempat2 nak makan kek.. tu last nanti baru makan.. ingat bleh la nanti nak cucuk lilin ka apa.. rosak plan, spoil mood mama hang nih!! bila kata macam tu trus la muka ketat.. tunggu nak turun hujan ja.. sentap pasai tak dapat tiup lilin.. last2 kek tu tinggai macam tu ja.. macam mana mama tak marah???!!!

ni hah budak yg tak heran kena marah.. kata la apapun.. cubit la tampaq la takdak dia pedulik.. hahaha
gaya terbaru time makan bila nak snap pic dia.. senget terbaring dahhhh... cantik tak baju saye?? acu saye beli kat bandung.. :) tetiba kuaq statement.. motip??? hahaha

our food.. aku nak makan lasagna laki aku pun order tu jugak.. so, aku pun try la menu yg blom penah makan lagi.. tu yg bawah skali tu aku punya..nama dia PAN-GRILLED DORY WITH LOBSTER SAUSE..
Sampai2 ja makanan tu, bau dia menusuk qolbu... erghhh.. buat aku nak muntah.. bila makan rasa loya trus.. tp aku gagahkan jugak la makan.. takut En.Hubby marah.. aku yg gedik sangat nak makan kat sini kan.. kan..kannnnnn..... huhuu

 en.hubby makan dulu..

lepas en.hubby makan macam biasa lah dia nak p smoking dlu.. trus la kenit x puas hati papa tinggai dia.. ce tengok muka tak puas hati dia tu.. bila papa dia dah mai balik dukung dia bawak jalan.. mai balik meja makan tengok kenit dapat apa..

tadaaaa..... dandan hang dok sengap kan dik.. dah dapat belon minnie mouse memory lane.. paw bukan calang2 belon.. kecik kenit dah pandai paw mengepaw dah.. hahaha

semasa dan selepas minum ice lemon tea.. hahaha

Ni request dari echa sendiri nak masuk jusco TENGOK-TENGOK sahaja.. so, aku pun "kakak kena promise dlu kita p tengok2 ja ok?" dia pun angguk cakap promise.. hehehe.. aku kan jeneh hati kering.. nasib hang la kakak dapat mama macam ni.. ngeeee. sooo, dapat la echa TENGOK-TENGOK dengan sepuas hati nyaaa.... semua yg dia berkenan dia leh pegang dan tengok.. hahaha

time nih aku melayan kenit berlari2 dan main cak-cak.. hehehe.. en.hubby bawak echa p toilet nak memerut..

SURPRISE!!!!!

Sampai umah dah pukul 11 lebih.. lepas dah settle semua tebongkang la depan tv.. ada pulak merlin season5 (aku suka crita nih dok ikut dari season1) echa pun dah tersuka crita nih.. hehehe.. so, tengok la kami anak branak.. elok dah habis merlin echa kata nak tengok katun.. aku kata ok ja lah.. dok sat lepas tu ckup ja time dah 12.01 pagi aku ajak en.hubby masuk bilik.. trus cakap.. "abg bagi hadiah kat kakak, ayg nak standby camera" en.hubby mcm besa lah tak banyak cakap angguk ja.. baguss.. menurut perintah.. hahaha
Bila aku keluaq bilik ja echa tengok aku pelik sebab aku bukak lampu.. aku dengan muka bodoh wat derk je duduk tepi dia dengan bekberi dah standby kamera... laki aku bukak ja pintu bilik terus terkam echa pastu laki aku tutup mata echa dengan tangan.. tekujat budak tu skali dengan aku terkujat.. hover kan.. hahaha
Pastu en.hubby aku letak hadiah atas perut dia baru lepaskan tangan dia tu.. apa lagi echa tengok ada hadiah terus laju ja tangan dia bukak hadiah tu.. sambil mulut tersengeh-sengeh...



Hadiah ni echa yg pilih sendiri.. tapi lama dulu nih.. dah berbulan2 dah... dia tak suka yg aku berkenan tu lagi cantik dan lagi mahai(aku suka sebab cantik bukan sebab mahai).. tp yg ni jugak dia berkenan.. dia memang nak yg digital sebab senang tengok.. yg jarum dia tak terror tengok lagi.. yg dia berkenan ni paling murah dari semua jam barbie yg kami tengok.. tp harga bagi aku still mahai la untuk budak2 besaq dia.. tapi takpa.. lgpun bukan tiap2 taun aku beli hadiah bagi kat dia.. hadiah ni pun syer dengan en.hubby.. hihihii
Hampa smua mesti pelik kan mana si kenit.. tidak gambaq dia ja yg banyak kan..

dahhhh tergolekkkkkk....... tengok la tang mana dia landing.. dekat kaki kakak dia.. memang port favorite dia tuh.. kot mana pun aku ubah sat lagi dia mesti p melekat kat kakak dia jugak..

Happy Birthday anak mama... semoga besaq nanti jadi anak yg berguna dan solehah.. Ameen...
Mama sayang kakak ketat-ketat..mmuuaahhhhh!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment