Nuffnang Ads

Monday 18 March 2013

BUDAK KENIT HILANG!!!!!!!!!!!

Al kesahnyaaa...
Sakit jantung aku dengan budak ni tau... kemarin laki aku ajak p gurney bawak anak-anak p jenjalan then nak tengok wayang.. skali dah sampai sana ramai giler org dok beratoq nak beli tiket.. laki aku pun cakap tak payah, lenkali baru tengok wayang.. frust aku.. dah la echa pun dok ajak nak tengok wayang, aku asyik janji ja tapi tak tunaikan lagi.. terus turun bawah p jenjalan.. laki aku ajak masuk Reject Shop.. 

Laki aku suruh aku pilih baju anak-anak dengan legging sorang sepasang.. pastu laki aku bagitau dia nak p tengok baju bahagian laki.. kebiasaanya kalau aku pilih baju, laki aku nanti jaga si kenit tu.. dan bila dia pilih baju, aku pulak pantau si kenit.. tapi ntah cemana leh pikiaq takdak apahal la kan.. aku pilih baju sambil mata meliaq tengok ragam kenit.. skali dia lari keluaq dari reject shop bedesup!!! otomatik la kaki aku pun dengan pantas lari hambat dia.. dah hampir sangat dengan eskalator baru aku dapat tangkap dia.. punya la laju dia lari.. bawak masuk dalam reject shop balik, ada nyonya tegoq "anak u lari manyak laju haa" aku senyum ja.. bahagian kanak-kanak punya baju memang dekat entrance dah.. tu senang dia nak lari.. penat aku dengan budak ni.. pilih baju pun tak senang..

Lepaih tu kan.. echa ada bawak dress mai tunjuk kat aku saiz dia dengan saiz adik dia, tapi aku tak berkenan suruh dia p sangkut balik.. masa echa p sangkut tu aku tengok kenit ikut blakang kakak dia.. lepaih kakak dia sangkut balik dress tu dia mai kat aku "adik mana mama?" trus aku pun "hah??!! adik mana??!!" macam nak pecah dada aihh... teruih aku kata "kakak cari adik dalam ni, jumpa ka tak jumpa adik jangan keluar dari kedai ni.. mama cari adik kat luaq" teruih la keluaq tengok merata tak jumpa.. semua kedai tepi reject shop aku masuk jelajah cari siap tanya sales kat situ lagi, bagitau ciri-ciri kenit baju apa dia pakai semua.. depa kata tak nampak dia.. baru aku tringat nak call laki aku.. trus call bgtau lepaih aku cakap ja teruih la dia end call, bengang kat aku la tu.. aku masuk reject shop balik jumpa echa..

Lepaih laki aku mai kat aku, dia suruh crita macam mana buleh hilang.. aku bagitau la.. teruih mencari kenit.. semua kedai yg aku masuk tadi, aku masuk lagi.. ada sales butik crocs tu mai kat aku "kak, better buat information di kaunter.. bahaya ni.. kak kena cepat" trus aku pun jawab ok.. ketaq baq ang.. macam nak putuih nyawa.. jalan pun srupa tak jejak ke lantai dah.. aku p kat laki aku habaq p buat report kat kaunter, dia suruh aku p.. dia teruskan usaha mencari.. aku p tanya sales tadi tu kaunter kat mana, dia bagi info trus aku p bawak echa.. dari tingkat 3 turun tingkat 1.. cari kaunter dah jumpa trus buat report.. trus informer nih walkie talkie kat security bagi details kenit semua kat depa, suruh depa cari.. lepaih 5 minit laki aku call suruh mai kat reject shop balik.. dia dah jumpa kenit.. legaaaa nyaaaa bila dengar.. baru aku nak habaq kat informer tu, dia pun bagitau security baru walkie talkie dengan kata kenit dah ada dengan bapak dia..

Menapak la aku dengan echa naik balik tingkat 3 tala ke reject shop nuu.. dari jauh aku tengok muka laki aku bengang ja.. berpeluk tubuh menyandaq kat dinding sambil perati kenit.. hampa tau kenit dok buat apa?? dok kira 1 2 3 lepaih tu lompat. lepaih dia lompat dia gelak sambil tepuk tangan.. dia nampak aku jalan p kat dia teruih kenit meluru lari mai kat aku.. aku peluk dia lamaaa...

aku: adik p mana?? awat yg brani sangat ni??
kenit: p tuu.. p tuuu (sambil tunjuk kedai sukan selang 2buah dari reject shop)
aku: abang jumpa adik kat mana?
 laki aku: dalam kedai sukan tu (sambil mulut moncong tunjuk kedai sukan tu)
aku: dia buat apa dalam tu? tadi dah masuk 2 kali cari dia takdak pun.. siap tnya sales kat situ depa pun tak nampak dia..
laki aku: dia dok main celah-celah baju tergantung.. p masuk reject shop balik, amik yg mana dah pilih tadi jom nak bayaq..
aku: ok

Lepaih bayaq, teruih laki aku ajak balik.. melepaihhhhhhhhhhh aku!!!!!!!!! baru dok brangan nak paw kasut dengan baju... huhhhh!!!!!!! kenit punya pasai, aku yg merana... sabaq ja lah... huhuuu.. dekat stengah jam jugak la kenit hilang.. trauma aku tau.. crita kat kawan-kawan aku, depa kata "bleh no hg tak teriak.. aku dlu anak hilang meraung takmau-mau" kalau ampa nak tau.. aku ni jeneh keraih hati, tu payah nak teriak.. tapi dalam hati ALLAH ja yg tau... hailaaaa.. kenit... kenit... taktau takut kat orang langsung.. 


No comments:

Post a Comment