Nuffnang Ads

Friday 1 March 2013

Aqiqah & 2nd Birthday Nur Ayzarra Nayli

Assalamualaikum...
Lamanya aku tak update.. mood malassssss...... ahad lepaih aku buat kekah skali dgn besday kenit.. walaupun awai sebulan tetap meriah.. pastu skali buat kenduri arwah.. sampaikan ramai yg kata dah macam kenduri kawen dah.. hahaha
Ikutkan nak buat masa besday kenit nanti 29mac.. tapi di sebab kan due adik ipaq aku 12mac, aku ubah plan buat awai sebulan dari perancangan asal.. aku nak semua family mentua aku ada sama-sama meriahkan suasana... sebabnya family mentua aku sama pentingnya dengan family aku sendiri....walalupun hari mendung dan lepaih tu hujan rintik, cerah, mendung hujan rintik balik, cerah, hujan rintik balik berulang 4-5 kali.. cuaca kembali cerah seperti asal lepaih tu dan majlis berjalan dengan lancar seperti di harapkan..

SABTU 23 FEB

sessi akad jual beli kambing (17feb) ni la spupu aku yg bela kambing tu..

 Tu yg laki aku pegang tali tu bukan pasai takut kambing tu lari haha.. tp sebab tengah baca niat utk aqiqah skali niat wakilkan ustaz utk sembelih kambing tu..

 kenit nak melarikan diri.. hahaha

Haaa... ni la kambing aka kenderaan kenit kat akhirat kelak.. harga kambing ni RM850, kambing jantan yg berusia 3tahun dah.. kambing ni beli kat spupu aku.. sebab dia dok bela kambing buat pa p beli kat org lain kan?? dapat murah skit dari harga asal.. hehehe

Kenit terpaksa di dukung utk elakkan dia lari merata-rata.. kawasan nih banyak batu besaq dgn TAIK AYAM!!!! dengan ragam si kakak yg asyik dok ajak balik sebab dia kata takut & BUSUK!!! ehh.. busuk-busuk pun daging dia sedap hokeh.. mama suka :p

Lalat nieeeeeeee echa yg tunjuk.. tp dia taktau yg lalat tu sedang mengawan... kahkahkahkah.. "mama..mama.. tengok lalat ni, dia boleh naik atas lalat lg 1 la mama" mama hg ni rasa cam nak pecah pequt punya dok menahan gelak yg dah hampir terburai... wakakakakkak...

lepaih dah siap lapah daging potong bahgian kaki badan smua trus p hantaq daging kat umah kawan ayah aku yg akan masak juadah untuk kenduri esoknya..

AHAD 24 FEB

 Kek nih aku tempah kat org yg sama Meltingbites design pun aku sendiri pilih (google jer) RM160 skali penghantaran.. hehehe

 Kenit nih ibu yg siapkan dia smua lepaih kul 2 untuk sessi potong kek.. mama sempat siapkan seblah pagi ja sebab kul 11 ada tahlil.. bagi anak-anak pakai baju kurung.. sayang nya mama kalut di dapoq banyak benda blom settle, tak sempat nak snap anak-anak berbaju kurung.. dah tu tak sempat nak snap gambaq org masjid bertahlil (time nih mandi pun blom lagik hihihi) gambaq makanan smua tak sempat snap.. almaklum la.. mana ada duit banyak nak booking katering.. so, lauk pauk ja upah orang masak iaitu kawan ayah aku AJK masjid Penaga.. sedap dowh smua lauk2 yg dia masak.. yg lain-lain smua handle sendirik la.. nasib baik anak mak-maknakanaku tolong, jiran-jiran sekeliling pun tolong.. cara org kampung macam ni lah.. sikap tolong menolong tu baguih.. belengaih toksah kata la.. kul 12 aku p mandi siap-siap smua takut nanti ada kawan-kawan aku sampai aku dok slekeh lagi.. hahaha... Elok ja aku siap lawa #perasan kuar umah mak pak mentua dengan adik ipaq dah sampai..

 With my lovely bff.. baru balik dari photoshoot preggy mummy kat semeling trus mai kenduri.. lawa muka berseri ja aku tengok.. pregnant ke3 nih asyik melaram melawa ja semedang.. dah tu asyik la membeli online.. sat beli tu sat beli nih.. mengidam sakan bff aku kali nih.. hahahha

The girls in RED hihihiii


 Birthday girl .. gambaq ataih tu jenuh mama zue dia pujuk soh senyum.. skali kenit sengeh mau tak mau ja.. tu pun mama zue dah melompat sronok.. zue oii.. lupa ka dok bawak 7bulan tu yg dok melompat.. hahaha
Gambaq bawah lak kek dah rebeh seblum sempat nak potong.. kenit dah cekau dlu.. haihhh

 My lovey dovey family.. love u all so much!!!

 Ragam anak-anak buat aku tersenyum :)

 Rainbow kek yg lembut & sedap.. yummy.. ehh!! ada jugak terselit biras aku kat kek tu.. haha

 Ida-Me-Diana

 si gendut mok-mok ku sorang nih la yg rajin tolong aku..

 My frens.. pose itu WAJIB hahahah.. ni dah 6.30 dah.. kawan-kawan paling last yg mai.. tp lauk untuk depa tetap ada.. awai-awai dah simpan lauk untuk yg mai lambat.. siap tolong susun kerusi lg.. majlis selesai kul 7ptg.. tu pun ada lg yg hadir lepas tu.. alhamdulillah.. rezeki untuk yg mai lambat tu tetap ada..

 kenit yg rajin tolong cik an bawak masuk yg ringan-ringan ja..

Hadiah dari kawan-kawan, adik-adik ipaq dengan mak nakan.. terima kasih smua.. kenit senyum punya lah over.. suka lettew... hahaha.. dan terima kasih jugak pada kawan-kawan, sedara mara yg sedekah kan duit untuk kenit.. duit tu nanti akan simpan dalam akaun bank..


Terima Kasih pada yg sudi hadir ke teratak keluarga aku nih.. yg tak dapat mai tu aku memahami situasi masing-masing.. yg bg hadiah lps majlis dah habis berhari-hari pun terima kasih byk2 la.. Echa memang happy giler dah lama dia nak sangat aku buat birthday party utk dia.. maybe ini party yg terakhir utk echa.. lepas ni no more birthday party.. penat!!! buat cam every year lah beli kek potong n p makan-makan family sudah.. hehehe
MINTA MAAF JIKA ADA KEKURANGAN 
YG BURUK ITU DARI KAMI, YG BAIK-BAIK ITU SEMUANYA DARI ALLAH



1 comment: